23. listopadu 2011 v 22:44 | Kisee |  Recenze knih
Největší obrázek výrobku Krásní mrtví – Arizona

Informace z Fragmentu:
Dílo: Krásní mrtví - Arizona (2. díl)
Autorka: Eden Maquire
Překladatelka: Drozdová Edita

Nejsou živí. Nejsou mrtví. Něco mezi tím. Odhalí Darina včas temná tajemství, aby tak vykoupila duše Krásných mrtvých? Po Krásných mrtvých není několik týdnů ani stopy. Darině se po Phoenixovi strašně stýská. Snad se vrátí a pomůže jí vyřešit tajemství další záhadné smrti. Je to už skoro rok, co se Arizona utopila v Hartmannově jezeře. Podle všeho (a všech) to byla sebevražda… Opravdu? Opravdu by se ta silná, sebevědomá Arizona, suverénní, nepřístupná kráska z ellertonské střední školy utopila v jezeře? Darina musí Arizoně pomoci stejně, jako pomohla Jonasovi. Ale neviditelná křídla tlučou, Krásným mrtvým hrozí nebezpečí a čas běží…

Můj názor:
V prvním díle této série se Darině podaří vyřešit případ milého sympatického Jonase. Odhalí však včas tajemství naší nepříliš vstřícné Arizony? Proč se jí nepodařilo v klidu odejít na onen svět? Neměla snad být její smrt sebevraždou? Ale proč by ji tato bohatá krasavice spáchala? Hlavní postava musí tuto záhadu prozkoumat a opět ve velmi krátkém čase
Celá tato série je postavena na tom, že hlavní hrdinka řeší záhady smrtí svých spolužáků, aby mohla být s přítelem Phoenixem. Já si ale myslím, že je Darina natolik sobecká, že jí opravdu jde jenom o ten čas s ním, vůbec nedávala najevo, že by byla šťastná z toho, že může pomoci. Je strašně sebestředná a celkem namyšlená puberťačka. Vlastně se mi absolutně nezamlouvá. A jedním z hlavních důvodů, proč jsem si zamilovala Arizonu, je, že se jí hlavní hrdinka taky moc nelíbí. Arizona je drzá a prostořeká, svým způsobem vtipná a hlavně průbojná osoba. Nedělala si nic z Huntera, svého svrchovaného vůdce, pořádně mu vmetla do obličeje, co si myslí. Hned po první větě, kterou v knize vyslovila, jsem si ji oblíbila a svým způsobem mě mrzí, že našla klid tak brzy. Arizona však není zas tak drsná, jak vypadá. Na rozdíl od hlavní postavy je velice obětavá a láskyplná. Svůj život věnovala svému malému nemocnému bratříčkovi a jeho vyléčení, byla bezhlavě zamilovaná a svého přítele se snažila chránit dokonce i po smrti.

Arizona možná na první pohled vypadala jako dívka, která má všechno. Ale to byla pouze její maska, neměla to doma totiž vůbec jednoduché a když se s chodem její domácnosti Darina seznámila, očekávala jsem, že se trošku změní. Že se změní hlavně v chování ke své matce, které si absolutně neváží. Bohužel jsem se však mýlila, ale doufám, že v nadcházejících dílech dospěje a trošku se nad sebou zamyslí.
Ve skutečnosti knihu vnímám jako příběhy mladých lidí, kteří zemřeli za zvláštních okolností, na které musejí přijít, ale jako oběť za to, že se mohli na čas vrátit, aby záhady vyřešili, dostanou jako pomocnici pubertální husu, za což je lituji ještě mnohem víc.

Hlavní hrdinka je mi sice velice nepříjemná, ale moc jsem si oblíbila Arizonu, Summer, Huntera, Phoenixe a hlavně Logana, u kterého doufám, že ho láska k hlavní postavě přejde, protože ho pouze využívá a vůbec jí na něm nezáleží.

Celkem se mi líbí autorčin styl psaní, hezky vkládá jednotlivé úvahy a myšlenky hrdinů mezi dialogy. V tomto díle mi dokonce připadalo, že se více zaměřila na popisy pocitů, což mi u první knihy trochu chybělo.

Zajímalo by mě, zda bude Krásných mrtvých přibývat a zda se seznámíme s nějakými opravdu nečekanými případy. Ale nejvíce jsem zvědavá, jak se vyvine Phoenixův vztah s hlavní hrdinkou, protože mi právě on přijde jako důvod její sobeckosti. A jak vlastně zemřel on? Má v tom prsty jeho bratr? Nemohu si pomoci, ale mně osobně na něm něco nehraje. A kdo by zabíjel tu hodnou Summer?

Hodnocení knihy:
Celkový nápad této knihy se mi zamlouvá a konkrétně případ Arizony mě velice bavil. Líbí se mi styl psaní autorky a taky rozdílnost povah jednotlivých postav - opravdu každý si oblíbí alespoň jednu, které se třeba i trošku podobá. Moje averze vůči hlavní hrdince bude asi osobní, nikdo jiný, se kterým jsem tuto sérii probírala můj názor nesdílí, takže si jí vlastně vůbec nemusíte všímat. A já si toho vlastně také nevšímám, protože jednotlivé případy jsou natolik zajímavé a reálné, že mě nějaká Darina od čtení vůbec neodradí. A třeba z toho vyroste:-).

Knize dávám 69% a těším se na další díly.

Za tuto recenzi vděčíme nakladatelství Fragment, které mi poskytlo recenzní výtisk a chtěla bych mu touto cestou poděkovat. Knihu můžete zakoupit na stránkách Fragmentu.

4 lidé ohodnotili tento článek.